Treceți la conținutul principal

Epuizare


Candle by ~BaselMahmoud on deviantART

Acum o saptamana m-am confruntat cu un fenomen ce nu am crezut ca ma va afecta vreodata, si anume oboseala cronica datorata antrenamentului fizic. Am studiat acest fenomen, dar m-am crezut ferit. In continuare o sa va prezint cauzele principale care duc la aceasta oboseala si cum poate fi eliminata. Studiu de caz: eu.

In perioada sarbatorilor am cam facut pauza cu antrenamentele si cand am inceput din nou am realizat ca cele 2 saptamani in care am taiat frunze la caini au avut un efect dramatic asupra conditiei mele fizice. La alergat aveam plumbi in incaltari si la pedalat parca eram un fumator cu traditie. Asa ca m-am hotarat sa-mi intru cat mai rapid in forma. Pentru a putea scoate tot ce e bun din antrenamente am recurs la izotonice la fiecare efort, chiar si cele de recuperare. Fructele au devenit obligatorii si pastele mi-au furnizat carbohidrati inainte de fiecare antrenament mai serios. M-am alimentat asa cum trebuie si in aproximatov o luna am ajuns din nou in forma avuta inainte de sarbatori. Incet incet am inceput sa fac iar economie la izotonice si la fructe, dar antrenamentele au ramas aceleasi. In medie, 13-14 ore de antrenament pe saptamana. Am inceput din nou sa simt ca progresez si am cam uitat de saptamana de recuperare, fiecare antrenament fiind dus pana la pragul anaerob. De luna aceasta am inceput sa introduc si perioade scurte de antrenament anaerob. Totul bine, dar am inceput sa simt o usoara febra musculara ce nu voia sa treaca nici chiar dupa o saptamana de recuperare. Asta m-a pus pe ganduri si am accesat arhiva din creierul meu in care am stocat informatiile legate de epuizare si am ajuns la concluzia ca trebuie facut ceva.

Oboseala cronica este o stare cauzata de antrenamentul excesiv. In cazul meu a devenit antrenament excesiv datorita lipsei izotonicelor care imi dadeau forta ca sa reiau efortul ziua urmatoare. Principalele simptome ale acestei stari sunt:
  • lipsa entuziasmului la antrenamente;
  • dureri usoare persistente ale musculaturii;
  • articulatii inflamate;
  • scadere in performate;
  • insomnie;
  • dureri de cap;
  • scaderea imunitatii;
  • lipsa poftei de mancare;
  • etc.
Vremea s-a imbunatatit si mi-a dat ocazia ca sa ies cu bicicleta la sosea, lucru la care am visat toata iarna, dar nu imi mai venea sa ma urc pe bicicleta. Cand ma uitam la ea imi venea in minte durerea cauzata de șa, frigul care inca se facea simtit, pedalele care imi fac probleme, etc. Totusi am trecut peste aceste ganduri necurate si m-am urcat pe bicicleta si am tras mai tare ca sa imi revin, dar se pare ca am facut exact ce nu trebuia.
Pentru a putea trecere peste aceasta oboseala trebuie odihna. Daca nu este foarte grava se poate apela la odihna activa, pastrand aceleasi activitati dar scazand intensitatea exercitiilor. Aceste antrenamente usoare trebuie mentinute pana cand trec toate simptomele. Daca oboseala persista atunci trebuie masuri mai drastice precum intreruperea antrenamentului pana dispar simptomele. Masajul ajuta foarte mult pentru ca permite musculaturii sa se relaxeze si produce o stare placuta. Un film vizionat din pat cu picioarele ridicate face minuni deasemenea. 
Aceasta perioada de refacere nu trebuie privita ca o risipa de energie cauzatoare de regres ci ca o oportunitate de a iesi din rutina antrenamentelor. Antrenamentul excesiv duce la epuizare si implicit la reducerea performatelor. Perioadele de odihna sunt necesare pentru ca organismul sa se refaca si sa poata reincepe antrenamentele mai intens rezultand progres.

Comentarii

  1. Ti-am zis doar de atatea ori ca exagerezi !

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu credeam ca zici doar ca sa mi-o iei inainte :) Oricum, am gasit solutia: izotonice, fructe, paste si ture de recuperare.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cu VCN la Herculane

In perioada 9-17 iulie a acestui an am participat la o excursie cu grupul Veniti Cu Noi Arad la Herculane. Scopul excursiei nu a fost sa facem o spirala, ci sa batem cu piciorul traseele turistice din zona si astfel sa ne incarcam bateriile pentru a putea lupta cu viata citadina.
Vineri, 8 iulie, am plecat spre Deva, unde am dormit la parintii mei, dupa care am plecat spre Arad, la parintii Iuliei, unde am mai zabovit cateva ore, dupa care am plecat prin Timisoara, Caransebes pana la Baile Herculane si ne-am campat pe platoul Coronini. Acolo ne asteptau domnul Victor si cu fiul sau, Liviu care ne-au rezervat un loc de cort foarte bun. Incet, incet a ajuns si grupul care a venit de la gara. Spre surpriza noastra numarul participantilor a fost destul de mic, insuficient pentru o spirala sanatoasa. Am coborat putin prin statiune unde am luat cina.
A doua zi, duminica, 10 iulie ne-am adunat la ora 8:30 ca sa ii intalnim pe ghizi si ca acestia sa ne prezinte excursia. Pe la 9 am plecat in pr…

In Piatra Craiului cu VCN

A doua parte a concediului nostru a venit destul de repede fata de prima si a fost indelung asteptata. Planul nostru era ca in prima parte, la Herculane sa ne odihnim si sa ne bronzam iar in a doua in Piatra Craiului sa cucerim frumoasele creste salbatice si sa vedem mai mult decat in 2006.
Sambata, 06 august, dimineata, ne-am intalnit cu grupul in gara in Brasov si ne-am imbarcat in trenul spre Zarnesti. Acolo ne-a asteptat o masina care ne-a dus rucsacii spre Casa Folea, iar noi am luat-o pe jos inspre Fantana lui Botorog. Acolo ne-am alimentat cu apa si am intrat putin inspre Prapastiile Zarnestilor si am facut stanga pe o poteca ce avea sa ne scoata in satul Magura. De acolo am continuat pe drum pana la Casa Folea unde ne-am recuperat rucsacii si ne-am indreptat spre stana Folea unde am pus cortul intre niste dealuri frumoase cu vedere spre creasta Pietrei Craciului.


A doua zi am plecat cu doua microbuze spre Podul Dambovitei unde am vazut "Babele" din curtea unui localnic…

Fisherman's Friend StrongmanRun 2013

Am supraviețuit și încercării din ajunul Paștelui.  Adrenalina îmi cuprinsese tot corpul când m-am înscris la ediția 2013 a concursului Fisherman's Friend StrongmanRun din Germania. Voiam cu toată ființa mea să fiu un Strong Man. Pe măsură ce s-a apropiat data concursului, am început să mă gândesc la ce mă așteapta și au apărut primele urme de îndoială. Mi-a trecut, la un moment dat, prin cap să nu particip și să-mi păstrez forțele pentru concursul din iunie - Zugspitz Ultratrail. Dar am reușit să mă motivez și să particip. Câteva date despre concurs, ca să știți despre ce citiți: